Booking Betingelser

Generelle forretningsbetingelser for SAMSSA ApS og Kunder ( side 1 til 5 ).

1. Generelt
1.1
Disse betingelser finder anvendelse for vikarbistand samt øvrige ydelser i forbindelse hermed.

1.2 Disse betingelser gælder for retsforholdet mellem SAMSSA ApS og Kunden.
Enhver fortolkning, præcisering og udfyldning af nærværende forretningsbetingelser samt enhver tvist mellem SAMSSA ApS og Kunden i øvrigt er underlagt dansk ret. Desuden skal enhver tvist mellem Kunden og SAMSSA ApS afgøres ved Sø- og Handelsretten i København.

1.3 De vikarer, SAMSSA ApS stiller til disposition, er bundet af en aftale med SAMSSA ApS, der fastlægger deres rettigheder og pligter. Der består intet kontraktforhold mellem Kunde og vikar, hvorfor SAMSSA ApS påtager sig at udfærdige ansættelsesbevis i overensstemmelse med gældende regler.

1.4 SAMSSA ApS er forpligtet til at pålægge sine medarbejdere samt vikarer at iagttage diskretion og fortrolighed med hensyn til samtlige kunders forretningsanliggender, medmindre
a) sådan information var offentliggjort eller på anden måde offentlig tilgængelig eller

b) sådan information er lovlig offentliggjort af en uafhængig tredjepart,

eller

c) sådan information efter loven skal offentliggøres.

Herudover påtager SAMSSA ApS sig intet ansvar i tilfælde af vikarens manglende iagttagelse af diskretion og fortrolighed.

1.5 SAMSSA ApS’ vikarer er underlagt Kundens instruktionsbeføjelse.
1.6 Under hensyntagen til, at det er Kunden, der har den fulde instruktions-, tilsyns- og kontrolmyndighed over vikaren, påtager SAMSSA ApS sig intet ansvar for vikarens handlinger, herunder retsstridige handlinger samt fejl og undladelser begået af vikaren.

1.7 Kunden er forpligtet til at sikre, at arbejdsforholdene for vikaren, herunder sikkerheds- og sundhedsmæssige forhold, er fuldt forsvarlige og i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder arbejdsmiljølovgivningens bestemmelser herom, samt ansvarlig for overholdelse af lovgivning om diskrimination og ligebehandling m.v. SAMSSA ApS er berettiget til uden varsel at ophæve aftalen i tilfælde af Kundens manglende iagttagelse af ovennævnte lovgivning. Hvis der i forbindelse med udførelsen af arbejdet hos Kunden rejses et eventuelt krav mod SAMSSA ApS fra vikaren som følge af sådan lovgivning, har SAMSSA ApS fuld regres mod Kunden.

1.8 Kunden er forpligtet til at opretholde lovpligtige forsikringer, der omfatter vikarer og øvrigt personale fra SAMSSA ApS, der i vikariater udfører arbejde hos Kunden. Der henvises til Arbejdsskadeforsikringsloven, § 5. Hvis der i forbindelse med udførelsen af arbejde hos Kunden rejses et eventuelt krav fra vikaren, har SAMSSA ApS fuld regres mod Kunden. SAMSSA ApS er berettiget til at ophæve aftalen, hvis Kunden ikke har eller opretholder sådan fornøden forsikring.


1.9 Medmindre andet er aftalt, indeholder aftalt timepris ikke eventuelle vederlag eller udlæg, som SAMSSA ApS eller vores vikarer afholder på vegne af Kunden. Som udlæg betragtes:

a) Udgifter i forbindelse med kørsel i egen bil ved opgavens udførelse, dog ikke til og fra Kunden.

b)

Offentlige afgifter afholdt i forbindelse med den aftalte opgaves udførelse
1.10 SAMSSA ApS betaler alle pligtige sociale ydelser til vikaren samt afregner dennes kildeskat. SAMSSA ApS er forpligtet til kun at ansætte vikarer, der er fyldt 18. år.

1.11 Faktura fremsendes til Kunden hver uge og er forfalden til betaling 8 dage fra fakturadato. Ved betaling efter forfaldsdato beregnes rente på 1,5% pr. påbegyndt måned fra forfaldsdagen til betaling sker. Renten beregnes, uden at SAMSSA ApS har fremsat rentepåkrav. For hver rykker, SAMSSA ApS fremsender til Kunden, pålægges Kunden et gebyr på kr. 100,00. Ved udarbejdelsen af fakturaen pålægges et fakturerings- og miljøgebyr.

1.12

Eventuelle prisstigninger eller væsentlige ændringer af eller i samarbejdet varsles af SAMSSA ApS med 14 dages varsel, hvorefter ændringerne træder i kraft.

1.13 I tilfælde af, at arbejdet udsættes, forsinkes eller forhindres grundet force majeure, har SAMSSA ApS ikke misligholdt sine forpligtelser, og Kunden kan derfor ikke gøre krav gældende. Ved force majeure forstås blandt andet forhold, der opstår uden SAMSSA ApS’ skyld, herunder krig, usædvanlige naturbegivenheder, brand, strejker, lockout, offentlige påbud, forbud eller lignende.

2. Vikariater, SAMSSA ApS 
2.1
Arbejdets art, forventede varighed og pris aftales mellem SAMSSA ApS og Kunden forud for hvert vikariat.(kunden kan altid se gældende priser på vores hjemmeside). Såfremt Kunden under vikarens udførelse af arbejdet er nødsaget til at ændre arbejdsforholdene, herunder med hensyn til tid, sted eller ydelsens art, skal Kunden straks underrette SAMSSA ApS herom samt sikre, at vikaren får den fornødne anvisning. Såfremt Kunden ikke senest 5 dage efter ændringen af arbejdsforholdene giver SAMSSA ApS den fornødne orientering, vil Kunden blive gjort ansvarlig for eventuelle omkostninger, som SAMSSA ApS eller vikaren må afholde som følge af ændringerne af arbejdsforholdene.

2.2

Det påhviler Kunden snarest at forvisse sig om, at vikaren er i stand til at udføre det aftalte arbejde samt har det fornødne kendskab til hjælpemidler og de dertil hørende sikkerhedsforskrifter. Såfremt Kunden mener, at vikaren ikke er i stand til at udføre det aftalte arbejde m.v., skal Kunden straks meddele dette samt begrundelsen herfor til SAMSSA ApS. Såfremt Kunden ikke har reklameret rettidigt, kan Kunden i den forbindelse ikke gøre noget krav gældende mod SAMSSA ApS.

2.3Ved vikariater med en varighed på under 3 uger gælder følgende retningslinjer for afmeldelse:

Afmeldelse af dagvagter skal ske senest 3 timer før vagtstart og inden for SAMSSA ApS’ åbningstid. (8 TIL 16 HVERDAGE) Afmeldelse af aften- og nattevagter skal ske senest 6 timer før vagtstart.

2.4

Ved helligdagsvagter gøres kunden opmærksom på, at vagter, der skal afholdes den 24/12, 31/12 samt den 1/1, ikke kan annulleres efter den 15/12.

2.5 Ved vikariater med varighed på under 3 uger kan Kunden frit og til enhver tid forlænge eller afkorte vikariatet. SAMSSA ApS fakturerer minimum Kunden 6 timer, jf. gældende overenskomst. Ved planlagte vikariater med varighed på over 3 uger kan det pågældende vikariatet ikke annulleres. Såfremt et vikariat overstiger en samlet varighed på 3 måneder, følger fristen for opsigelse af vikaren de gældende overenskomster.

Ved forlængelse af et vikariat bestræber SAMSSA ApS sig på at tilbyde Kunden den samme vikar, men er ikke forpligtet hertil.

2.6 Har Kunden ved vikarens fremmøde alligevel ikke behov for dennes assistance, faktureres Kunden for hele vederlaget uanset det bestilte antal timer.

2.6.kunden kan aflyse en vagt, dog ikke senere end 8 timer før fremmøde. Herefter hastholdes aftalen og det fulde beløb vil blive faktureret. Kunden kan bestille en vikar fra 2 timer og op til 24 timer, der gælder dog særlige regler ved en døgnvagt som kunden skal overholde.

2.7 Alle rapporter, ny teknologi og opfindelser, der fremkommer som følge af det arbejde, der udføres af SAMSSA ApS’ vikarer hos Kunden, forbliver Kundens ejendom, medmindre andet er aftalt eller følger af danske retsregler herom.
2.8 Såfremt det aftales særskilt mellem SAMSSA ApS og kunden, forelægger Vikaren ved hver uges afslutning, dog senest ved arbejdets ophør, Kunden en timeseddel i 3 eksemplarer. Kunden skal attestere timesedlen, da denne danner grundlag for den endelige faktura. Kunden beholder selv sidste eksemplar af timeseddel. UDEN forudgående særaftale om timesedler til underskrift efter endt vagt, afsluttes vagten uden underskrift og vagt faktureres jf. aftale.

2.9 Fakturaen omfatter de præsterede arbejdstimer samt eventuelle udlæg. Såfremt vikaren har arbejdet udover den imellem SAMSSA ApS og kundens fastsatte arbejdstid, faktureres dette arbejde som overtid, jf. de gældende overenskomster.

3. Fastansættelse af vikarer
3.1
Try & Hire er en mulighed for at ansætte medarbejdere, der påbegynder ansættelsesforholdet som vikar. Denne formidling er uden beregning, såfremt vikaren har arbejdet hos Kunden i 13 uger fuldtid, svarende til 481 timer.

Såfremt vikaren ikke har arbejdet hos Kunden i 13 uger, svarende til 481 timer, fakturerer SAMSSA ApS, Kunden et forholdsmæssigt honorar svt. 100 timer nomineret til dagvagt takst.

3.2

Fastansættes vikaren hos Kunden inden for 13 uger efter udvælgelsesprocessens eller vikariatets udløb, hvor vikariatets længde var under 13 uger, svarende til 481 timer, fakturerer SAMSSA ApS et forholdsmæssigt honorar til Kunden svt. 100 timer nomineret til dagvagt takst.

4. Offentlig information:
Bortset fra inkludering af Kunden på sædvanlige referencelister, der bruges i markedsføringsøjemed, skal alt materiale, hvor SAMSSA ApS oplyser om sit forhold til Kunden, herunder øvrigt reklamemateriale, pressemeddelelser og oplysninger til journalister, forudgående godkendes af Kunden.


Priser og takster:

Se vores hjemmeside, hvor priser og takster altid er opdateret
Alle priser er oplyst i DDK og tillægges moms på 25%.

Er du vikar? Kontakt os – vi er mennesker der passer på mennesker

Vi har åben alle ugens dage året rundt.

Så du kan altid komme i kontakt med booking på 80 200 600



Kontakt os

Vi er her for at forenkle din vikarbooking og spare dig både tid og penge. Hos SAMSSA behøver du ikke bekymre dig om dyre mellemled eller komplekse systemer.